1.6 TDI motor
Moderan dizajn koristi common-rail sistem, glava motora sa četiri ventila, piezo brizgaljke, plastična usisna grana, plivajući zamajac, turbo punjač sa promenljivom geometrijom i filterom čestica čađi. Zanimljivo, motor je bez balans vratila, tu su hidraulični nosači motora za amortizaciju motora. U početku, jedinica je bila dostupna u dve varijante - 90 i 105 KS, koje imaju 230 i 250 Nm obrtnog momenta. Malo kasnije, slabiji verzija 75-PS (195 Nm), koja se koristi B-segmentu automobila (Fabia, Polo), koja je rezervisana za komercijalnu Caddy varijantu 105KS. Do 2014. godine bilo je novih varijanti 110 i 120 KS - prvi debitovao ispod haube Golf i najnovije generacije modela Passat.
Kod 1.6 TDI nema govora o ludom trkaču, ali za svakodnevno korišćenje, je više nego dovoljno. Kao što i priliči malim dizel motorima, ogroman prednost je umeren apetit za gorivo - postiže prosečnu potrošnju od oko 5-6 litara na 100 km u zavisnosti od modela ne bi trebalo da bude velikih problema.
Nemački inženjeri su izvukli zaključke iz problema sa motorima 2.0 TDI PD i ovaj put je dostupna korisnicima zaista solidna konstrukcija.Najčešći uzrok kvara motora, gubitak snage, grubi rad motora, su izuzetno osetljive dizne na kvalitet goriva i brzo začepljen DPF u automobilima koji se koriste na kratkim relacijama. Bilo je problema sa glavom motora curenje ulja, problemi sa plivajućim zamajcem (jače varijante) i prerano habanje turbopunjača - da bi se produžio život turbine, preporučuju se kraći intervali zamene ulja do 15000 km.
Jedna od najvažnijih karakteristika je plastična usisna grana. Da bi omogućili brzu razmenu gasova u komori za sagorevanje, usisni i izduvni kanal su dobili posebne oblike, oni takođe utiču na formiraje sastava smeše.
Važno u sistemu ubrizgavanja je da u slučaju zamene injektoratreba uneti kodove novih dizni u ECU motora. U suprotnom , biće nepravilnosti tokom praznog hoda i pod punim opterećenjem.
Merač protoka, koji je bio jedan od najvažnijih elemenata degradiranih 1.9 TDI motor je zamenjen sa potpuno digitalnom, Continental.Slično rešenje se koristi u 1.4 TDCI Ford. Je poželjno zbog težine i tolerancije merenja i sposobnosti otkrivanja pokrete povratna informacija. Ostali brendovi koji koriste ovu opciju su BMV i Fiat. Naime, digitalni merač protoka se može meriti u realnom vremenu.
1.6 TDI morot nije opremljen bilans vratilom. Ovo ima loše i dobre strane. S jedne strane, ona povećava nivo vibracija, sa druge - ne izaziva gubitak snage na pogonskoj osovini.
Нема коментара:
Постави коментар