Toyota 2.0 D-4D motor
Toyota 2.0 D-4D (1/2CD-FTV)Najveć́i problem 2,0 D4D (1/2CD-FTV) dizel motora je skupa popravka sistema ubrizgavanja, injektori kratko traju.
Motor 2.0 D - 4D je jedan od najpopularnijih Toyota dizel motora proizvedenih u poslednjoj deceniji . Debitovao u Avensisu 1999. Sa snagom od 110 KS . Nekoliko meseci kasnije, u Corolli se pojavio u verziji sa 90KS , u ponudi ostaje do 2004. godine , kada je zamenjen sa novim dizelom 1.4 D-4D iste snage .
Motor sa 110 KS koji se prvi put pojavio 2001. godine u drugoj generaciji RAV4 , a kasnije došao pod maske drugih modela kompanije . Ali najveća promena je došala početkom 2006. Kada je predstavljen novi dizel motor 2.0 D-4D sa 126 KS.
Oznaka D4D dizel je karakteristično za Toyotine dizel motore sa common rail sistemom ubrizgavanja. Proizvođač sistema ubrizgavanja je Denso, injektori kod ovog motora nisu izdržljivi. Većina kvarova injektora se dogodila u automobilima sa dizel motorom snaage 116 KS, proizvedenih 2003-04 ( piezo brizgaljke).
Još jedan poznati problem dizela 2.0 D-4D je kvar plivajućeg zamajca, češće se radi o težim modelima poput Avensisa i RAV4 . Ovaj problematičan elemenat se ne sreće Corolli sa 90 KS .Simptomi oštećenja plivajućeg zamajac su : buka u blizini kvačila i vibracije motora .
Povećan broj kvarova turbine je karakterističan za Avensis Verso i RAV4 , koji imaju drugačiju turbinu nego drugi modeli, problem sa turbinom ima i Corolla sa 116 KS (prva godina proizvodnje).
U slučaju problema sa EGR ventilom obično pomaže temeljno čišćenje. Zamena je potrebno kada otkaže električna regulacija EGR ventila. Simptomi kvara EGR ventila su gubitak snage.
Problem sa startovanjem zimi, problem je pokušan rešiti sa novim softverom za ECU motora.
Curenje SCV ventila je poznat problem kod Toyote. Curenj ventila izaziva da se motor iznenada ugasi.
Toyota 2.0 D-4D (1/2CD-FTV)
Werzijasja 1CD-FTV – 90 1CD-FTV – 110 2CD-FTV – 116
Ubrizgavanje Common rail Common rail Common rail
Zapremina motora 1995 cm3 1995 cm3 1995 cm3
Broj
cilindara/ventila R4/16 R4/16 R4/16
Snaga motora
KS/obr. u min 90/4000 110/4000 116/4000
Max. obrtni
moment / obr.u min. 215 Nm/2400 250 Nm/2000 250 Nm/1800
Modeli sa motorom 2.0 D-4D
Toyota Corolla E11: 09.2000-11.2001
Toyota Corolla E12: 01.2002-02.2007
Toyota Avensis I: 10.1999-02.2003
Toyota Avensis II: 04.2003-03.2006
Toyota RAV4 II: 09.2001-11.2005
Toyota Corolla Verso: 01.2002-05.2004
Toyota Previa II: 03.2001-01.2006
Toyota 2.0 D-4D (1/2CD-FTV)
Najpopularnija upotreba motora ove serije je Avensis II posle restailinga. U Avensis II je u zavisnosti od godišta različiti su motori - 1CD-FTV u 2003-2006 i 1AD/2AD-FTV u periodu 2006-2008.
Toyota je razvila dizel AD potpuno od nule , motor ima aluminijumski blok. Common rail sitem ubrizgavanja, kao i u prethodnom motoru, injektori DENSO - velika prednost je veća trajnost (preko 250000km). Ističemo da su poslednje generacije motori već koriste piezo brizgaljke - oni ae ne mogu remontovati.
Od 2008. .svi AD motori imaju filter čestica čađi.
Veliki broj motora AD serije proizvedenih do 2009. je imao problema sa erozijom bloka motora na spoju sa glavom motora. Od 2009. problem je rešen. Do erozijw bloka motora dolazi usled regovanja rashladne tečnosti sa aluminijumskim blokom motora. Kvar se otkriva od 100000 do 180000 km u zavisnosti od vožnje. Rashladnu tečnost počinje da rastvori ulje. Popravka možda može proći i samo obradom vrha bloka motora , ali samo jednom se sme obraditi blok motora da nebi došlo do sudara klipova i ventila .U mnogim automobilima (uglavnom Avensis II) motor je popravljen ili zamenjen pod garancijom.
Skupljnje gareži u motoru, AD serija motori imaju tendenciju da akumulira veliku količinu čađi u usisnoj grani . Pomaže čišć́ene .
Problemi sa plivajućim zamajcem.
Toyota 2.0/2.2 D-4D
Verzija 1AD-FTV – 124 1AD-FTV – 126
Ubrizgavanje Common rail Common rail
Zapremina motora 1995 cm3 1995 cm3
Broj
cilindara/ ventila R4/16 R4/16
Snaga motora
KS/obr. u min 124 /4000 126 /4000
Max. obrtni
moment / obr.
u min. 310 Nm/
1600-2
Нема коментара:
Постави коментар