1.6 HDI
Motor 1.6 HDI ubrzo posle lansiranja je stekao veliku popularnost, zbog svojih karakteristika. Vozilo obezbeđuje dovoljno snage i veoma povoljnu potrošnju. Veliku popularnost dokazuje rasprostranjenost motora u različitim vozilima Ford (Focus, Mondeo i S-Max), Pežo (207, 307, 308 i 407), Citroen (C3, C4 i C5), Mazda 3 i Volvo S40/V50.
1.6 HDi dizel motor je jedan od najpopularnijih dizela prve decenije dvadeset prvog veka. Može se naći u desetinama automobila nekoliko renomiranih proizvođača - ne samo u automobilima PSA , ali i u Fordova , Mazdach , Suzuki , Volvo , pa čak i pripadaju MINI . Ovo nije samo francuski tehnički misao , jer dizajn rad je takođe uključena firma Ford .
Saradnji je omogućilo da se proširi finansijski teret razvoja novih struktura na dva dela, tako da cena automobila može biti manja .
1998. godine na talasu uspeha TDI motora i ranije predstavljenog Fiat JTD motora, PSA i Forda odlučili da zajedno na stvaranju zajednički turbo-dizel motor, koristeći Common rail sistem. Plod ove saradnje su motori porodice HDi / TDCi, koji se mogu naći u širokom spektru modela obe kompanije, kao i u automobilima Mazda, Volvo, MINI i Suzuki.
Prvo 1.6 HDi(DV6) je predstavlejn 2002. i ispunjava je Euro 4 standard. 1.6 HDi je dizel motor sa 4 cilindra i 4 - ventilom po cilindru sa common rail ubrizgavanjem i snage 75 , 90 i 109 Ks.
Najpopularniji su motori sa 90 i 109 KS. Motor snage 90 KS može biti opremljen turbinom fiksne ili varijabilne geometrije može biti sa plivajućim zamajcem ili bez njega. Jači 109 KS dolazi samo sa promenljivom geometrijom turbine i plivajućim zamajacem, ali kao i slabijeg sorte i možd koristiti FAP filter.
2010. je debitovao novi motor 1.6 HDi , 8ventila, ( DV6D - 9HP , DV6C - 9HL , 9HR ) u skladu sa Euro 5 standardom i snage 90 , 92 ili 112 KS i obrtnim momentom do 285 Nm .
Kod 1.6 HDi tipični kvarovi su: plivajući zamajac, curenje brizgaljki, kvar ventil za kontrolu pritiska common rail sistem , tegljenj lanac između bregastih osovina usisnih ventila , curenje ulja.
1.6 HDI motor može biti opremljen FAP filterom, u verzijama od 90 i 109 KS. PAF filter zahtava dopunu aditiva goriva( EOLIS ) na svakih 120000km. Ti troškovi su predvidljivi, ali ovaj sistem takođe može prirediti iznenađenja smetnje u radu. Problem sa začepljenjem, ako se automobil koristi previše za gradsku vožnju. Automobil idite u bezbednosni režimu i smanjuje snagu motora. Dolazi i do oštećenja senzora diferencijalnog pritiska.
Problemi sistema za ubrizgavanje - simptomi nemogućnost da se pokrenete motor, neravnomeran rad, gubitak snage, crni dim iz auspuha pri ubrzanju. Kvalitet goriva nije uvek savršena, a to dovodi do ubrzanog trošenja sistema za ubrizgavanje goriva - sistem pod normalnim uslovima bi trebalo da radi ispravno najmanje 250000km. Nažalost, dešava se da posle 100000km dođe do kvara. Popravka je moguće samo u specijalizovanoj radionici. Nije moguća reparacija piezoelektričnog injektora.
Vibracija i buka u blizini pomoćnog kajša ili manjača, vibracije na kvačilu i ručici menjača. Popravka zavisi odakle dolaze vibracija i buke, mogu biti oštećeni ili plivajući zamajac ili prigučnica remenice radilice. Drugom slučaju popravka je brza i ne previše skupa. Međutim kod zamene plivajućeg zamajaca troškovi će biti značajni, jer se menja i ceo set kvačila.
Timing lanac - simptomi povećanje vibracija, gubitak snage, povećana buka u blizini bregaste osovine, može doći do pucanje lanca. Samo kod 1.6 HDi 16V bregaste osovine su povezane lancima, lanac pokreće samo vratila usisnih ventila. Problem je što je u nekim motorima korišćen lanac koji se prebrzo tegli.
Peugeot 1.6 HDi
Verzija
1.6 HDi – 75
1.6 HDi – 90
1.6 HDi – 90
1.6 HDi – 92
1.6 HDi – 109
1.6 HDi – 109
Ubrizgavanje
Common rail
Common rail
Common rail
Common rail
Common rail
Common rail
Zapremina motora
1560 cm3
1560 cm3
1560 cm3
1560 cm3
1560 cm3
1560 cm3
Broj
cilindarabr
ventila
R4/16
R4/16
R4/8
R4/8
R4/16
R4/8
Snaga motora KS/obr.
75/4000
90/4000
90/4000
92/4000
109/4000
112/4000
Max. obrtni moment / obr
185 Nm/
1750
215 Nm/
1750
230 Nm/
1750
230 Nm/
1750
240-260 Nm/
2000
270-285 Nm/
1750
Modeli sa 1.6 HDi motorom
Citroen C2: 2003-2009
Citroen C3 I: 09.2005-08.2010
Citroen C3 II: od 11.2009
Citroen C4 I: od 11.2004
Citroen C5 I: 09.2004-08.2007
Citroen C5 II: od 02.2008
Peugeot 206: 05.2004-07.2009
Peugeot 207: od 02.2006
Peugeot 208: od 03.2012
Peugeot 307: 02.2004-08.2007
Peugeot 308: od 09.2007
Peugeot 3008: od 06.2009
Peugeot 407: 05.2004-09.2011
Ford Fiesta V: 11.2004-09.2008
Ford Fiesta VI: od 10.2008
Ford Fusion: od 11.2004
Ford Focus II: 11.2004-09.2011
Ford Focus C-Max: od 10.2003
Mazda 2: 04.2006-06.2009
Mazda 3: 04.2006-06.2009
Mini: od 03.2007
Suzuki SX4: od 04.2007
Volvo C30: 10.2006-09.2012
Volvo S40: 01.2005-07.2013
Volvo V50: 01.2005-07.2013
Volvo V70: od 01.2010
Volvo S80: od 01.2010
ZAKLJUČAK
U malim automobilima 1.6 motor deluje kao gotovo sportski.
Sa tačke gledišta zadovoljstvo vožnje bolje ide sa 1.6 HDi motorom snage od 110 KS , ali zbog troškova servisiranja preporučljivo su najjednostavnije verzije 90 KS, bez turbine promenljive geometrije, plivajučeg zamajaca. Ulje mora da se menja često.
Нема коментара:
Постави коментар